Reżyseria i scenariusz: Marcin Filipowicz
Zdjęcia: Bartosz Bieniek
Montaż: Nucky Thompson
Muzyka: Krystian Wołowski, Adam Hryniewski
Kierownictwo produkcji: Karolina Korta
Opieka artystyczna: Jerzy Stuhr
Obsada aktorska: Jaśmina Polak, Grzegorz Grabowski
Rok produkcji: 2014
Czas trwania: 23'
Zamknięta w jednym czasie i miejscu historia o miłości młodych ludzi, w której podjęte raz decyzje stają się nieodwracalne. Chłopak wynajmuje drewniany dom w górach dla swojej pięknej dziewczyny, która przeżywa tam tytułowe lato miłości.
Strona filmu w Internetowej Bazie Filmu Polskiego
Strona filmu na portalu Polish Shorts
Strona filmu w Internet Movie Database
Oficjalna strona Marcina Filipowicza
Pokazy festiwalowe:
12th International Film Festival Signes de Nuit, Francja (2014) - udział w Konkursie Międzynarodowym
44th International Student Film Festival Sehsüchte, Niemcy (2015) - udział w konkursie
30th Alpinale Short Film Festival, Austria (2015) - udział w konkursie
3rd Fer Film International Film Festival, Kosowo (2015) - udział w konkursie
3rd Ugu Film Festival, Republika Południowej Afryki (2015) - udział w konkursie
56th Brno16 International Short Film Festival, Czechy (2015) - udział w konkursie
12th Konstanzer kurz.film.spiele, Niemcy (2015) - udział w konkursie
2nd Sose International Film Festival, Armenia (2015) - udział w konkursie
11th Early Bird Student Film Festival, Bułgaria (2015) - udział w konkursie
Västerås Filmfestival, Szwecja (2015) - udział w konkursie
19th Cinemaiubit International Student Film Festival, Rumunia (2015) - udział w Konkursie Filmów Fabularnych
5th Athens International Digital Film Festival, Grecja (2015) - udział w Konkursie Studenckim
1st Feminist and Queer International Film Festival, Rumunia (2015) - udział w konkursie
23rd Seattle Polish Film Festival, USA (2015) - udział w konkursie
3rd Grand Junction Film Festival, USA (2015) - pokaz
Play Poland Film Festival, festiwal objazdowy (2015) - pokaz
Riverside Short Film Festival, USA (2016) - udział w konkursie
International Short Film Festival Landau - La.Meko, Niemcy (2016) - udział w konkursie
13th Neisse Film Festival, Niemcy (2016) - udział w konkursie
12th FEST – New Directors | New Films Festival, Portugalia (2016) - pokaz w sekcji NEXXT
14. Międzynarodowy Festiwal Filmowy T-Mobile Nowe Horyzonty, Wrocław (2014) - udział w Konkursie Polskich Filmów Krótkometrażowych
39. Festiwal Filmowy w Gdyni (2014) - udział w Konkursie Młodego Kina
43. Lubuskie Lato Filmowe, Łagów (2014) - udział w Konkursie Krótkich Filmów Fabularnych
54. Krakowski Festiwal Filmowy (2014) - pokaz w sekcji Noc Etiud Studenckich
22. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Camerimage, Bydgoszcz (2014) - pokaz w sekcji Panorama Etiud Studenckich
21. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Etiuda & Anima, Kraków (2014) - pokaz
12. Węgiel International Student Film Festival, Katowice (2015) - Grand Prix za oszczędność, spójność, nieoczywistość, które budują głęboki portret psychologiczny postaci
61. Ogólnopolski Konkurs Filmów Niezależnych im. prof. Henryka Kluby OKFA, Konin (2015) - udział w konkursie
8. Ogólnopolskie Spotkania Filmowe Kameralne Lato, Radom (2015) - udział w Konkursie Głównym
8. Przegląd Kina Niezależnego SPAM, Pleszew (2015) - udział w konkursie
23. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Camerimage, Bydgoszcz (2015) - pokaz
6. Student Art Festival sSAFka, Katowice (2016) - pokaz
Recenzja autorstwa Przemysława Guldy (opublikowana na portalu gazeta.pl oraz w trójmiejskim wydaniu "Gazety Wyborczej" 16 września 2014):
(...)Ten poruszający do głębi film to w gruncie rzeczy bardzo przekonujący argument na to, że tezy ruchu pro-choice nie mają absolutnie nic wspólnego - jak chcieliby zwolennicy opcji pro-life - z promowaniem zabijania. W serii hipnotycznych, transowych obrazów, bohaterka - brawurowo zagrana przez Jaśminę Polak - przeżywa traumę aborcji: przekracza samą siebie, ucieka ze świata zupełnie gdzieś indziej. Znieczula się: ogłuszającą muzyką, lodowatą wodą, po to żeby jakoś przetrwać czas, w którym zwykła wrażliwość już po prostu nie wystarcza.
Filipowicz zrobił film piękny pod względem wizualnym i emocjonalnym, film przekraczający swoją głębią granice zideologizowanej propagandy, którą przepełniona jest niekończąca się polska debata o aborcji, film dający do myślenia, odważny i bardzo ważny. Byłoby dobrze, gdyby został doceniony za swój warsztatowy kunszt i emocjonalną siłę, ale żeby jednocześnie stał się ważnym, subtelnym i zniuansowanym głosem w tej zakrzyczanej przez fanatyków rozmowie.