Opis kierunku:
Studia w systemie stacjonarnym i niestacjonarnym trwają sześć semestrów. Program realizowany w ciągu trzech lat obejmuje przedmioty zawierające podstawowe treści kształcenia w zakresie ekonomii, zarządzania, prawa, filmu i sztuk audiowizualnych, mediów, informacji i komunikowania, historii kultury i sztuki oraz przedmioty z zakresu wiedzy zawodowej, w tym przykładowo: organizacji i ekonomiki produkcji filmowo-tv, techniki i technologii tv-filmowej, podstaw sztuki operatorskiej montażu i dźwięku w utworach audiowizualnych. W trakcie studiów student ma kontakt zarówno z teoretykami w wybranych dziedzinach jak i praktykami zatrudnionymi w jednostkach kinematografii i telewizji.
Po I i II roku studiów student zobowiązany jest odbyć praktykę zawodową w wybranych przez siebie instytucjach sektora audiowizualnego.
Studia kończą się przygotowaniem i obroną pisemnej pracy dyplomowej na tematy związane przede wszystkim z teoretycznymi i praktycznymi aspektami realizacji przekazów medialnych (filmy, audycje telewizyjne, widowiska artystyczne, formy reklamowe).
Perspektywy zawodowe:
Absolwent zostaje wyposażony w wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych, prawnych i humanistycznych oraz w umiejętności zawodowe i kompetencje społeczne niezbędne do współdziałania przy skutecznej organizacji procesów twórczych i zarządzania podmiotami w obszarze przemysłu audiowizualnego i kultury. Przygotowanie teoretyczne i praktyczne predestynuje go przede wszystkim do pracy na stanowiskach pomocniczo-twórczych w kinematografii i telewizji, a także do pełnienia funkcji menadżerskich w domach mediowych, agencjach reklamowych oraz instytucjach artystycznych. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia.
Egzaminy wstępne:
Rozmowa kwalifikacyjna: wiedza o filmie i mediach oraz sprawdzian predyspozycji do sprawowania funkcji kierownika produkcji w filmie i telewizji. Kandydaci muszą posiadać zdany egzamin maturalny/egzamin dojrzałości.
W trakcie egzaminu wstępnego Komisja rekrutacyjna złożona z wykładowców Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego ocenia kompetencje kandydata oraz jego predyspozycje organizacyjno-twórcze w zakresie sztuki, kultury, filmu i mediów.
Pytania dotyczą historii filmu polskiego i światowego, kierunków kina współczesnego, zasad funkcjonowania kinematografii oraz mediów w Polsce. Kandydat może zostać również poproszony o zaproponowanie rozwiązania dla postawionego przed nim problemu organizacyjnego z zakresu produkcji filmowej.
Kandydatom zalecamy zapoznanie się z podstawowymi zagadnieniami z następujących publikacji:
- Gregory Goodel, Sztuka produkcji filmowej
- Jerzy Płażewski, Historia filmu 1895-2005
- Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 o kinematografii
- Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 o radiofonii i telewizji
Opłaty za studia:
Dla Polaków i cudzoziemców uprawnionych do kształcenia na studiach stacjonarnych w języku polskim bez opłat za studia.
Szczegółowe informacje zawierające harmonogram i przebieg egzaminów są umieszczone na stronie IRK: link
Opis kierunku:
Studia stacjonarne i niestacjonarne trwają cztery semestry. Obejmują przedmioty zawierające treści podstawowe z zakresu technik menadżerskich, marketingu i promocji, wiedzy o współczesnej sztuce i kierunkach współczesnego kina. Równolegle w skład planu studiów wchodzą liczne przedmioty zawodowe obejmujące między innymi zagadnienia: finansowania produkcji tv-filmowej i imprez masowych, prawnych i etycznych aspektów produkcji audiowizualnej, warsztatu producenta i kierownika produkcji; zastosowania technik promocji i reklamy w sektorze audiowizualnym.
Ponadto w trakcie studiów przewidziane są zajęcia związane z realizacją tv i filmowych prac praktycznych oraz organizacją imprez artystycznych z udziałem Uczelni. Plan nauczania przewiduje kontakt studenta zarówno z teoretykami w wybranych dziedzinach jak i praktykami zatrudnionymi w jednostkach kinematografii i telewizji.
Studia kończą się złożeniem i obroną pisemnej pracy magisterskiej podejmującej wybrany problem teoretyczny lub praktyczny związany z planem studiów.
Perspektywy zawodowe:
Absolwenci studiów II stopnia zostają wyposażeni w wiedzę z zakresu ekonomicznych, technologicznych, prawnych i artystycznych problemów funkcjonowania kinematografii, telewizji i innych mediów masowych. Nabywają umiejętności i uzyskują kompetencje społeczne predestynujące ich do obejmowania funkcji samodzielnego kierownika produkcji oraz producenta utworów audiowizualnych. Mogą również obejmować funkcje kierownicze w firmach dystrybutorskich, instytucjach kultury i impresariatu artystycznego, a także w podmiotach funkcjonujących na rynku reklamy. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów III stopnia.
Egzaminy wstępne:
O przyjęcie na studia mogą się ubiegać absolwenci studiów wyższych (licencjackich i magisterskich) kierunku organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, a także kierunków ekonomicznych, prawa, socjologii, kulturoznawstwa, dziennikarstwa i komunikacji społecznej.
Kandydat ubiegający się o przyjęcie posiada kwalifikacje oraz kompetencje niezbędne do podjęcia kształcenia na studiach II stopnia na tym kierunku, a w szczególności:
- ma podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz o współczesnym życiu kulturalnym i instytucjach kultury;
- wykazuje predyspozycje do wykonywania zawodu kierownika produkcji w filmie i telewizji.
Przyjęcia na studia do granicy limitu odbywać się będą na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej weryfikującej wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz o współczesnym życiu kulturalnym i instytucjach kultury oraz weryfikujące do sprawowania funkcji kierownika produkcji w filmie i telewizji.
W przypadku kandydatów, którzy uzyskali tę samą ocenę z rozmowy kwalifikacyjnej, jako kolejne kryterium stosuje się ocenę z pracy dyplomowej, a następnie z egzaminu dyplomowego.
Osoby zakwalifikowane, których program ukończonych studiów znacznie odbiega od programu na kierunku organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, mogą być zobowiązane do zaliczenia różnic programowych.
Opłaty za studia:
Dla Polaków i cudzoziemców uprawnionych do kształcenia na studiach stacjonarnych w języku polskim bez opłat za studia.
Szczegółowe informacje zawierające harmonogram i przebieg egzaminów są umieszczone na stronie IRK: link
Opis kierunku:
Studia w systemie stacjonarnym i niestacjonarnym trwają sześć semestrów. Program realizowany w ciągu trzech lat obejmuje przedmioty zawierające podstawowe treści kształcenia w zakresie ekonomii, zarządzania, prawa, filmu i sztuk audiowizualnych, mediów, informacji i komunikowania, historii kultury i sztuki oraz przedmioty z zakresu wiedzy zawodowej, w tym przykładowo: organizacji i ekonomiki produkcji filmowo-tv, techniki i technologii tv-filmowej, podstaw sztuki operatorskiej montażu i dźwięku w utworach audiowizualnych. W trakcie studiów student ma kontakt zarówno z teoretykami w wybranych dziedzinach jak i praktykami zatrudnionymi w jednostkach kinematografii i telewizji.
Po I i II roku studiów student zobowiązany jest odbyć praktykę zawodową w wybranych przez siebie instytucjach sektora audiowizualnego.
Studia kończą się przygotowaniem i obroną pisemnej pracy dyplomowej na tematy związane przede wszystkim z teoretycznymi i praktycznymi aspektami realizacji przekazów medialnych (filmy, audycje telewizyjne, widowiska artystyczne, formy reklamowe).
Perspektywy zawodowe:
Absolwent zostaje wyposażony w wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych, prawnych i humanistycznych oraz w umiejętności zawodowe i kompetencje społeczne niezbędne do współdziałania przy skutecznej organizacji procesów twórczych i zarządzania podmiotami w obszarze przemysłu audiowizualnego i kultury.
Przygotowanie teoretyczne i praktyczne predestynuje go przede wszystkim do pracy na stanowiskach pomocniczo-twórczych w kinematografii i telewizji, a także do pełnienia funkcji menadżerskich w domach mediowych, agencjach reklamowych oraz instytucjach artystycznych. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia.
Egzaminy wstępne:
Wstęp na studia na podstawie kolejności złożenia wymaganych dokumentów, po uprzednim zarejestrowaniu się kandydata w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK).
Opłaty za studia niestacjonarne
Semestr zimowy:
- Płatność w całości za semestr:
2.310,00 zł - wpłata musi się zaksięgować na koncie do 5 października
- Płatność w ratach za semestr:
811,80 zł do 15 października - 1 rata
811,80 zł do 15 listopada - 2 rata
836,40 zł do 15 grudnia - 3 rata
Semestr letni:
- Płatność w całości za semestr:
2.310,00 zł - wpłata musi się zaksięgować na koncie do 5 marca
- Płatność w ratach za semestr:
811,80 zł do 15 marca - 1 rata
811,80 zł do 15 kwietnia - 2 rata
836,40 zł do 15 maja - 3 rata
Szczegółowe informacje zawierające harmonogram i przebieg egzaminów są umieszczone na stronie IRK: link
Opis kierunku:
Studia stacjonarne i niestacjonarne trwają cztery semestry. Obejmują przedmioty zawierające treści podstawowe z zakresu technik menadżerskich, marketingu i promocji, wiedzy o współczesnej sztuce i kierunkach współczesnego kina. Równolegle w skład planu studiów wchodzą liczne przedmioty zawodowe obejmujące między innymi zagadnienia: finansowania produkcji tv-filmowej i imprez masowych, prawnych i etycznych aspektów produkcji audiowizualnej, warsztatu producenta i kierownika produkcji; zastosowania technik promocji i reklamy w sektorze audiowizualnym.
Ponadto w trakcie studiów przewidziane są zajęcia związane z realizacją tv i filmowych prac praktycznych oraz organizacją imprez artystycznych z udziałem Uczelni. Plan nauczania przewiduje kontakt studenta zarówno z teoretykami w wybranych dziedzinach jak i praktykami zatrudnionymi w jednostkach kinematografii i telewizji.
Studia kończą się złożeniem i obroną pisemnej pracy magisterskiej podejmującej wybrany problem teoretyczny lub praktyczny związany z planem studiów.
Perspektywy zawodowe:
Absolwenci studiów II stopnia zostają wyposażeni w wiedzę z zakresu ekonomicznych, technologicznych, prawnych i artystycznych problemów funkcjonowania kinematografii, telewizji i innych mediów masowych. Nabywają umiejętności i uzyskują kompetencje społeczne predestynujące ich do obejmowania funkcji samodzielnego kierownika produkcji oraz producenta utworów audiowizualnych. Mogą również obejmować funkcje kierownicze w firmach dystrybutorskich, instytucjach kultury i impresariatu artystycznego, a także w podmiotach funkcjonujących na rynku reklamy. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów III stopnia.
Egzaminy wstępne:
O przyjęcie na studia mogą ubiegać się absolwenci studiów wyższych (licencjackich i magisterskich) kierunku organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, a także kierunków ekonomicznych, prawa, socjologii, kulturoznawstwa, dziennikarstwa i komunikacji społecznej.
Kandydat ubiegający się o przyjęcie posiada kwalifikacje oraz kompetencje niezbędne do podjęcia kształcenia na studiach II stopnia na tym kierunku, a w szczególności ma podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz o współczesnym życiu kulturalnym i instytucjach kultury.
Wstęp na studia na podstawie kolejności złożenia wymaganych dokumentów, po uprzednim zarejestrowaniu się kandydata w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK).
Osoby zakwalifikowane, których program ukończonych studiów znacznie odbiega od programu na kierunku organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, mogą być zobowiązane do zaliczenia różnic programowych.
Opłaty za studia niestacjonarne
Semestr zimowy:
- Płatność w całości za semestr:
2.310,00 zł - wpłata musi się zaksięgować na koncie do 5 października
- Płatność w ratach za semestr:
811,80 zł do 15 października - 1 rata
811,80 zł do 15 listopada - 2 rata
836,40 zł do 15 grudnia - 3 rata
Semestr letni:
- Płatność w całości za semestr:
2.310,00 zł - wpłata musi się zaksięgować na koncie do 5 marca
- Płatność w ratach za semestr:
811,80 zł do 15 marca - 1 rata
811,80 zł do 15 kwietnia - 2 rata
836,40 zł do 15 maja - 3 rata
Szczegółowe informacje zawierające harmonogram i przebieg egzaminów są umieszczone na stronie IRK: link