Kompozytor, absolwent katowickiej Akademii Muzycznej, którą ukończył w 2008 roku w klasie kompozycji prof. Aleksandra Lasonia (dyplom z wyróżnieniem). Studiował tamże równolegle Teorię Muzyki. W czasie toku studiów był dwukrotnym stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wyróżniające wyniki w nauce.
W 2015 roku ukończył studia doktoranckie w klasie prof. E. Knapika (Akademia Muzyczna w Katowicach) otrzymując tytuł doktora sztuk muzycznych. Adrian Robak jest autorem ścieżek dźwiękowych do filmów („Dni mojego życia”, „Klisze pamięci Mariana Kołodzieja”, „Misja Wolnego”, „Doktor Faustus” i „Toń”). Wśród jego kompozycji najważniejsze to: „Gardens” na orkiestrę symfoniczną, Koncert na tubę i orkiestrę, Koncert wokalny „Camerata” na chór mieszany (lub zespół solistów), „Silesia 1921” chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (kompozycja nagrodzona na konkursie kompozytorskim) oraz „To nie jest kraj bohaterów” chór mieszany i orkiestrę symfoniczną.
Wśród jego zainteresowań znajdują się metody tworzenia i zastosowanie instrumentów wirtualnych generowanych elektronicznie (VSTi) w tworzeniu ścieżek dźwiękowych z kompozycji symfonicznych i w dziele filmowym. W latach 2018-2019 Adrian Robak prowadził badania na temat: Instrumenty wirtualne jako dźwiękowy substytut realnego instrumentarium w trakcie tworzenia muzycznej ścieżki dźwiękowej do obrazu filmowego. Rezultaty jego badań były zaprezentowane m.in. na 6th International Conference on New Music w Treviso (Włochy) oraz International „Music and Science” Symposium w Istambule (Turcja).
Dr Adrian Robak jest wykładowcą w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (Dźwięk w utworach audiowizualnych, Muzyka Filmowa, Wiedza o Muzyce, Realizacja form radiowych, Propedeutyka Kultury i Sztuki) oraz na Akademii Muzycznej w Katowicach (Propedeutyka Muzyki Współczesnej, wcześniej: Estetyka Muzyki, Kształcenie Słuchu). Prowadzi również zajęcia w Zespole Szkół nr 4 im. P. Latoski w Rudzie Śląskiej (Zasady akustyki i elektroakustyki, Pracownia realizacji dźwięku, Instrumentoznawstwo, Kształcenie słuchu, Zasady muzyki i Historię muzyki z literaturą muzyczną).