Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego | kieslowski.pl

08.03.2021
„Seal Story” / fot. Jakub Adamiak

Na tegorocznej, 18. edycji festiwalu Millennium Docs Against Gravity odbywającej się między 14-23 maja 2021 odbędą się polskie premiery dwóch pandemicznych filmów dokumentalnych wyprodukowanych w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w roku 2020.

„Halo Babciu” (2020) w reż. Kamili Chojnackiej opowiada o młodym małżeństwie, które w czasie lockdownu próbuję poradzić sobie z napięciem i zbuntowaną babcią. Film miał światową premierę 21 listopada 2020 roku w konkursie studenckim Amsterdamskiego Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych IDFA.

„Seal Story” (2020) w reż. Bartłomieja Błaszczyńskiego opowiada o Jakubie, którego przymusowa izolacja zastała w islandzkim Muzeum Duchów, Elfów i Zorzy Polarnej, gdzie spędził cały lockdown czując się jak jedyna osoba na planecie. Film miał światową premierę w konkursie studenckim festiwalu Prix Europa w Poczdamie (Niemcy) w październiku 2020 roku.

Festiwal Filmowy Millennium Docs Against Gravity to największy festiwal filmowy w Polsce. Jego ostatnia edycja zgromadziła łącznie 170 700 widzów. Festiwal odbędzie się w tym roku w siedmiu miastach: Warszawie, Wrocławiu, Gdyni, Katowicach, Poznaniu, Bydgoszczy i Lublinie. Następnie wzorem poprzedniego roku zostanie zorganizowana część online, podczas której zostanie zaprezentowana część filmów z tegorocznego programu. W tym także nasze filmy.

03.03.2021

W ramach 18. edycji Węgiel Film Festival odbędą się warsztaty: „Współpraca reżysera z aktorem” na przykładzie najnowszego filmu Piotra Domalewskiego pt. „Jak najdalej stąd” (2020). Warsztaty poprowadzi reżyser filmu Piotr Domalewski wraz z odtwórczynią głównej roli, aktorką Zofią Stafiej.

Piotr Domalewski - reżyser, scenarzysta, dramaturg, aktor, absolwent m.in. reżyserii na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (obecnie Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego UŚ). Jego pełnometrażowy debiut fabularny „Cicha noc” zdobył 22 nagrody, w tym pięć Złotych Lwów, dziewięć Orłów, m.in. za Najlepszy Film. Piotr Domalewski jest laureatem Paszportu „Polityki” 2020 w kategorii film.

Zofia Stafiej - aktorka, studentka 3 roku Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi. Laureatka nagród na 45. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz na 51. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Indiach za główną rolę w filmie “Jak najdalej stąd” w reżyserii Piotra Domalewskiego. Na ekranach można ją również zobaczyć w produkcji “25 lat niewinności” w reżyserii Jana Holoubka.

18. Węgiel Film Festival odbędzie się w terminie 13-16 maja 2021 roku.

www.wff.us.edu.pl

01.03.2021
„Poza granicami” fot. Karolina Monwid-Olechnowicz

Karolina Monwid-Olechnowicz – studentka IV roku Realizacji Obrazu Filmowego, Telewizyjnego i Fotografii w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego została laureatką prestiżowego konkursu fotograficznego VIVA! Photo Awards 2020!

Karolina Monwid-Olechnowicz otrzymała Grand prix konkursu i nagrodę jury w kategorii Portret za pracę "Poza granicami". Nagrodę przyznało jury w składzie: Martyna Wojciechowska - dziennikarka i podróżniczka, Tomasz Gudzowaty - fotograf, Katarzyna Tusk - blogerka, Michał Piróg - tancerz, choreograf i osobowość telewizyjna, Katarzyna Przybyszewska-Ortonowska - redaktor naczelna VIVY! oraz Marek Knap - dyrektor artystyczny Edipresse Polska.

VIVA! Photo Awards to największy konkurs fotograficzny w Polsce. Od ponad 12 lat światowej sławy jury nagradza laureatów w kilku kluczowych kategoriach (m.in. portret, reportaż, natura). Tegoroczne zwycięskie prace zostaną zaprezentowane w formie wystawy w Łazienkach Królewskich w Warszawie oraz będą poddane licytacji, z której dochód zostanie przeznaczony na cele charytatywne.

28.02.2021
Benjamin Cölle / fot. Igor Smitka

Zapraszamy na warsztaty „Contemporary Crossmedia Production” Benjamina Cölle - wykładowcy Uniwersytetu im. Konrada Wolfa w Babelsbergu oraz tutora programu Torino Film Lab Audience Design. Cölle dla studentów Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego przygotował warsztaty, które będą odbywały się regularnie od 1.03.2021 do 20.04.2021 roku.

W trzyosobowych grupach uczestnicy masterclassu rozwiną historię/format/doświadczenie w myśl metody pracy agile (plan-prototyp-test). Podczas zajęć uczestnikom przedstawione zostaną tematy związane z developmentem historii, kreowaniem widowni, rozwojem formatu, projektowaniem platform, narzędziami wykorzystywanymi do przygotowywania prototypu oraz testowania, finansowaniem, workflow, strategiami dystrybucyjnymi oraz projektowaniem narzędzi angażujących widownię.

Haromonogram zajęć:

  • 1.03.2021, 9:45-13:00 Storytelling across multiple platforms
  • 2.03.2021, 9:45-13:30 Story Development, Audience Design
  • 8.03.2021, 9:45-17:00 Pitching & Discussion, Team Building Raffle
  • 15.03.2021, 9:45-13:00 Format Development, Platform Design
  • 16.03.2021, 9:45-13:00 Prototyping, Testing
  • 29.03.2021 9:45-17:00 Results of Internal Testking
  • 30.03.2021 9:45-13:00 Financing Strategy, Production/Workflow

Management

  • 6.04.2021 9:45-17:00 Financing & Production Strategy
  • 12.04.2021 9:45-15:15 Distribution Platforms, Distribution Strategy,

Audience Engagement Design

  • 19.04.2021 9:45-17:00 Final Pitch & Discussion
  • 20.04.2021 9:45-12:15 Wrap-Up & Retrospective

Zapisy u Anny Huth pod adresem mailowym: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

25.02.2021

Zapraszamy na spotkanie „Opowieści osobiste – jak pokazać wewnętrzne przeżycia na ekranie?” z udziałem naszego absolwenta i wykładowcy Bartosza Konopki. Spotkanie odbędzie się w piątek 26.02 o godz. 20:00 na profilu Facebook (link) Papaya Young Directors.

Najlepsze historie to te, z którymi możemy się utożsamić. To one wywołują w nas emocje i pozostawiają ślad w naszej pamięci. Historie te zazwyczaj biorą się z życia samego twórcy, jednak ich przedstawienie na ekranie to duża sztuka. Przeniesienie najpierw na papier, a potem na poszczególne klatki w filmie całej gamy doświadczanych emocji, mnogości myśli, czy odczuwanych zapachów, to zadanie trudne nawet dla doświadczonych reżyserów. Jak pokazać wewnętrzne poruszenie? Jak przedstawić złość bez wrzasku, rozpacz bez łzy, radość bez uśmiechu? Jak zaangażować widza w historię o przeżyciach bez widowiskowych wybuchów, czy zapierających dech efektach specjalnych?

O tym wszystkim opowie Bartosz Konopka, reżyser (m.in. nominowanego do Oscara „Królika po berlińsku”), filmoznawca, wykładowca akademicki, który zdradzi, z jakich technik korzystać, by przedstawić wewnętrzne przeżycia na ekranie.

Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach jest partnerem edukacyjnym 8. edycji konkursu Papaya Young Directors. Spotkanie odbywa się w ramach naszej współpracy.