Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego | kieslowski.pl

03.03.2022

Do tegorocznego konkursu 16. edycji CK OFF - Festiwalu Kina Niezależnego w Przemyślu zakwalifikowano 16 filmów. Wśród nich są 4 etiudy wyprodukowane w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. 16. edycja CK OFF odbędzie się w dniach 30 września – 1 października 2022.

Nasze filmy w Konkursie CK OFF:

  • „Chatka” (2021), reżyseria: Bartosz Toboła // zdjęcia: Bartosz Toboła // kierownictwo produkcji: Aleksandra Kubisa
  • „Dzień Matki” (2021), reżyseria: Patryk Kaflowski // zdjęcia: Patryk Roman // kierownictwo produkcji: Katarzyna Bielińska, Konrad Petrenko-Goljanek
  • „Teoria Grup” (2021), reżyseria: Zuzanna Karpińska // zdjęcia: Grzegorz Myjkowski
  • „Więzy” (2022), reżyseria: Aleksandra Kamińska // zdjęcia: Aleksandra Kamińska // kierownictwo produkcji: Anna Żychowska, Katarzyna Bielińska

Festiwal CK OFF organizowany jest w formie konkursu, którego celem jest wspieranie i propagowanie artystycznej wizji i wyobraźni niezależnych twórców filmowych. Przedsięwzięcie zostało zainicjowane przez przemyską grupę filmową Zwellinder oraz Centrum Kulturalne w Przemyślu. Organizatorom zależy na popularyzacji niezależnej polskiej sztuki filmowej.

03.03.2022

"Roving Woman" – polsko-amerykański pełnometrażowy debiut Michała Chmielewskiego, tegorocznego absolwenta reżyserii Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego znalazł się w oficjalnej selekcji Raindance Film Festival, gdzie powalczy o nagrodę Discovery Award. Będzie to europejska premiera filmu.

Film "Roving Woman” jest luźno inspirowany historią tajemniczego zniknięcia artystki Connie Converse, które miało miejsce w latach 70-tych. Współscenarzystką i odtwórczynią głównej roli jest Lena Góra ("Król"). Obok niej w obsadzie filmu znaleźli się John Hawkes ("Do szpiku kości") i Chris Hanley ("American Psycho"), a producentem wykonawczym jest legenda kina drogi, reżyser Wim Wenders ("Niebo nad Berlinem").

Raindance Film Festival został założony w 1992 roku i w chwili obecnej jest największym festiwalem filmów niezależnych w Wielkiej Brytanii. Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 26 października – 5 listopada 2022.

03.03.2022

Do tegorocznych konkursów VII edycji Dolnośląskiego Festiwalu Filmowego Złoty Samorodek zakwalifikowano 30 filmów. Wśród nich jest aż 9 etiud wyprodukowanych w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. VII edycja Dolnośląskiego Festiwalu Filmowego Złoty Samorodek odbędzie się w dniach 30.09 - 2.10 w salach kinowych Złotoryjskiego Ośrodka Kultury (kino „Aurum”) w Złotoryi.

Nasze filmy w Konkursie Fabuła:

  • „Flora” (2021), reżyseria i zdjęcia: Karolina Monwid-Olechnowicz // kierownictwo produkcji: Małgorzata Miszczak
  • „Niewolnik” (2021), reżyseria: Grzegorz Piekarski // zdjęcia: Antoni Grałek // kierownictwo produkcji: Natalia Pietsch, Maja Zaleska, Grzegorz Piekarski, Antoni Grałek
  • „Rozwiązanie” (2021), reżyseria: Katarzyna Sikorska // zdjęcia: Arkadiusz Powałka // kierownictwo produkcji: Adrianna Orych
  • „The Hero” (2021), reż. Milena Dutkowska // zdjęcia: Igor Połaniewicz // kierownictwo produkcji: Ernest Małkiewicz
  • „Wyraj” (2020), reż. Agnieszka Nowosielska // zdjęcia: Barbara Kaniewska // kierownictwo produkcji: Małgorzata Miszczak

Nasze filmy w Konkursie Dokument:

  • „Czas na bunt” (2022), reżyseria: Daniel Le Hai // zdjęcia: Daniel Le Hai // kierownictwo produkcji: Filip Kantor
  • „Joanna d’Arc” (2022), reżyseria: Aleksander Szamałek // zdjęcia: Aleksander Szamałek // kierownictwo produkcji: Maria Kawalec
  • „Na wstrzymanym oddechu” (2021), reżyseria: Katarzyna Sikorska // zdjęcia: Arkadiusz Powałka // kierownictwo produkcji: Barbara Owsińska
  • „Od nowa” (2020), reżyseria: Zofia Sawicka // zdjęcia: Marcin Kundera

03.03.2022

Wyprodukowany w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego film „The Hero” (2021) w reż. Mileny Dutkowskiej wraca z 5. edycji Festiwalu Filmowego Świat Maklaka w Kostancinie-Jeziornej z Nagrodą Grand Prix. Nagrodę przyznało Jury w składzie: Jerzy Kapuściński (przewodniczący Jury), Edyta Markiewicz-Brzozowska i Stanisław Pieniak.

Autorem zdjęć do filmu „The Hero” jest Igor Połaniewicz. Za kierownictwo produkcji odpowiadał Ernest Małkiewicz. Opiekę pedagogiczną nad produkcją sprawował prof. dr hab. Filip Bajon. Producentem filmu jest prof. UŚ dr hab. Krystyna Doktorowicz.

5. edycja Festiwalu Filmowego Świat Maklaka odbywała się w dniach 23-25 września 2022 r. Festiwal Filmowy Świat Maklaka przypomina ponadczasowe filmy z udziałem Zdzisława Maklakiewicza oraz poszukuje wśród współczesnych twórców właściwego mu dystansu, ironii oraz humoru i nawiązań do współczesnego życia.

03.03.2022

Film:lab to seria darmowych zawodowych szkoleń dla przedstawicieli różnych zawodów w ramach pionu reżyserskiego oraz pionu operatora obrazu. Celem szkoleń jest przygotowanie wykwalifikowanej kadry do pracy na planie filmowym w rolach innych niż tylko reżyser oraz operator obrazu. W ramach szkoleń uczestnicy zostaną przygotowani do takich ról jak: mistrz oświetlenia, operator kamery, sekretarka planu (Script&Continuity), data wrangler i grip. W każdym kursie może wziąć udział maksymalnie dziesięcioro uczestników.

Pierwsza seria warsztatów odbędzie się w październiku:

  • MISTRZ OŚWIETLENIA 3-7.10 (prowadzący: Max Pawlikowski)
  • OPERATOR KAMERY 7-9.10 (prowadzący: Bartosz Blaschke)
  • CONTINUITY&SUPERVISOR 8-9.10 (prowadząca: Weronika Dudkiewicz)
  • DIT / DATA WRANGLER 6-7.10 (prowadzący: Norbert Rudzik
  • GRIP 4-7.10 (prowadzący: Paweł Satala).

Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli możliwość pracy w Studio Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach, Pracowni montażowej, na lokacji (mieszkanie w kamienicy) oraz w siedzibie firmy Cinelight. W trakcie zajęć praktycznych uczestnicy współpracować będą również z aktorami, dźwiękowcami i makeupistką.

Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych warsztatów znajdują się na stronie: link

Organizatorem warsztatów jest Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Warsztaty dofinansowano ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.